Netflix už dominuje i v Evropě, má víc předplatitelů než všechny konkurenční služby dohromady
Podle nejnovější studie Kagan media research za 4. kvartál roku 2018 je pozice Netflixu nejsilnější na největších trzích západní Evropy, Polska a Ruska. Česká republika v rámci studie není zahrnuta, nicméně studie i tak pokrývá nejvýznamnější země pohledu poskytovatelů placeného obsahu.
Netflix má větší tržní podíl než všichni další hráči na trhu dohromady. Díky své exkluzivní produkci si jej platí až 52 procent z těch, kdo sledují některou placenou videotéku. Na druhém místě je podle očekávání nejbližší konkurent Amazon Prime Video s podílem 21 procent. OTT platforma SKY působící v Německu, Rakousku, Velké Británii a Itálii má podíl čtyři procenta.
Sledované trhy: Rakousko, Belgie, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Řecko, Irsko, Itálie, Nizozemsko, Norsko, Portugalsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, UK, Rusko, Polsko
Obsahově nejzajímavější zůstává americká verze Netflixu
HBO včetně videotéky HBO GO oslovuje tři procenta evropské populace. Skandinávský Viaplay má rovněž podíl 3 procenta. Ostatní poskytovatelé placených videoték mají souhrnný podíl 16 procent.
Některé výsledky ze studie lze najít na webu Advanced Television a dalších cizojazyčných webech. Zdrojem dat je Kagan media research a S&P Global Market Intelligence, měření proběhlo ve 4. kvartálu 2018.
Zajímavé je, že Netflix získal nadpoloviční tržní podíl v Evropě i přesto, že ve většině zemí neposkytuje plnohodnotnou nabídku pořadů. Obsahově nejzajímavější je nabídka, kterou mají k dispozici přímo uživatelé v USA. Netflix po expanzi do dalších částí světa výrazně omezil geoblokaci a znemožnil připojení k americké verzi přes VPN služby.
Další informace: Netflix v počtu předplatitelů překonal Canal+ ve Francii