První zkušenosti z měření televizní sledovanosti přes HbbTV jsou pozitivní. Došlo k omezení tzv. nulové sledovanosti

Jednoduchý dálkový ovladač s teletextovým tlačítkem. Ilustrační foto, zdroj Pixabay.com, úprava TVKOMPAS.cz
První výsledky nového systému měření sledovanosti v Rakousku, jsou zatím vnímány pozitivně. Tvrdí to alespoň iniciátoři celého projektu, na němž se podílí Screenforce Österreich, oborové sdružení provozovatelů vysílání a reklamních prodejních agentur a samotný realizátor Arbeitsgemeinschaft Teletest AGTT, jenž sdružuje jednotlivé televizní skupiny.
Nový systém měření rozšiřuje tradiční panelová data o poznatky v reálném čase z více než milionu zařízení HbbTV. Byl spuštěn na podzim 2024, a nyní je v provozu již 200 dní.
Projekt s názvem Teletest 2.0 funguje od září a jeho cílem je poskytnout provozovatelům vysílání, inzerentům a mediálním agenturám podrobnější a přesnější data k televizní sledovanosti. Využívá k tomu televizory a set-top-boxy s podporou HbbTV, které jsou připojené k internetu.
Jedním z klíčových vylepšení bylo snížení počtu pořadů a spotů s „nulovou sledovaností“, což se projevuje u tradičního měření, kdy určité pořady nebo časové úseky nezaznamenávají žádnou sledovanost. Data v reálném čase generovaná aplikací Teletest 2.0 rovněž přispěla k vývoji TV-LOAD, nástroje určeného k optimalizaci reklamních přestávek v reálném čase.
Kromě měření reklamy pomáhá Teletest 2.0 i programovým pracovníkům reagovat na trendy sledovanosti a upravovat své programové strategie.