ZDF experimentuje s novým uspořádáním svého streamingového portálu

Logo druhé německé veřejnoprávní skupiny ZDF. Zdroj: ZDF.de
Druhá německá veřejnoprávní skupina ZDF zrealizovala dlouho avizované změny v rámci své on-line obsahové knihovny. ZDF se soustředila na spuštění vlastního streamingového portálu, který by měl rozšířit její dosavadní obsahovou nabídku a přinést divákům lepší třídění obsahu podle vlastních preferencí každého jednotlivce.
Tímto krokem ZDF opouští logiku předchozí mediální knihovny, která byla strukturálně silně založena na lineárních televizních programech této skupiny. Nově získají uživatelé přístup k relevantnějšímu obsahu díky vylepšené navigační struktuře. Alespoň tak to uvádí skupina ZDF ve svých tiskových materiálech.
Automatizované a algoritmicky generované typy stránek zajišťují lepší prezentaci obsahu než ve starší verzi portálu. S pomocí rozsáhlých doplňkových metadat bude obsah snadněji přístupný, lépe klasifikovaný a přehledněji uspořádaný.
Díky technickým vylepšením v kombinaci s moderním designem a uživatelsky přívětivou prezentací obsahu chce ZDF vytvořit intuitivní uživatelský zážitek pro všechny cílové skupiny.
„Spuštěním této služby nastavuje ZDF nové standardy moderního, intuitivního a inkluzivního streamovacího portálu a díky své strategii personalizace veřejné služby poskytuje moderní odpověď na zvýšené nároky uživatelů,“ uvedl Florian Kumb za ZDF.
ZDF bude i nadále využívat společné technologie s ARD, pokud jde o přihlašování a přehrávače. Cílem je mimo jiné vytvoření multiplatformních profilů uživatelů.