Zdaleka ne všechny FAST služby se uživí. Končí významná bezplatná televizní aplikace
Realita je, že velká část bezplatných internetových služeb se jednoduše neuživí. Dokonce i největší hráč na globálním trhu zatím funguje jen díky tomu, že je vlastněn velmi významnou mediální skupinou. Ovšem konkurenční hráč, jenž patří k jiné technologické skupině, brzy zavře své brány.
Společnost Amazon se totiž rozhodla po pěti letech ukončit provoz své streamovací služby Freevee podporované reklamou, a doporučit klientům této služby, aby přešli přímo pod Prime Video. Služba Prime Video je sice primárně placená, ovšem nabízí i balíček s reklamou. Amazon po uzavření služby Freevee zřejmě ponechá část obsahu i v rámci Prime Video alespoň dočasně bezplatně. Jeho hlavní motivací je však proměnit neplatící uživatele ve standardní předplatitele Prime Video, i kdyby to znamenalo, že velká část neplatících přestane službu využívat.
Úvahy o ukončení služby Freevee se objevily už letos v lednu, tehdy je však Amazon odmítl. Nyní se však potvrzuje, že prémiový obsah na internetu nemůže být poskytován bezplatně a financován z reklamy. Toto tvrzení platí i v případě, kdy za službou stojí velmi silný technologický hráč.
FAST služby mají jen velmi omezené možnosti, jak se dostat do zisku. Proto lze očekávat, že velká část z nich v nejbližších letech skončí, nebo dojde ke sloučení několika konkurenčních značek pod jednu „super službu“.
Analýza: Vyšší číslo prodává? S rostoucím počtem bezplatných FAST kanálů klesá jejich kvalita
Souvislosti: Co jsou to FAST kanály a jak fungují? Mohou být záchranou tradiční televize v streamingové éře?