Streamingová služba MAX je při chuti. Po úspěšném kvartálu uvažuje o zdražení
Vedení streamingové platformy MAX je otevřeno experimentům s cílem posílit svou pozici na jednotlivých trzích nebo alespoň vylepšit příjmy. Po letech expanze nyní přichází období, kdy se klade důraz na profitabilitu každé streamingové služby na globálním trhu.
Tato streamingová služba už nabízí levnější balíček, který je dotován příjmy z reklamy. Vedení bude nyní testovat zařazování delších reklam na trzích, kde podobné reklamní balíčky už fungují. Management chce zjistit, jakou míru reklam ještě unesou platící klienti. Kde je hranice, kdy se reklama stává natolik obtěžující, že platící klient odmítne být dále klientem služby? Právě to bude předmětem neveřejného experimentu.
JB Perrette, jeden z vrcholových manažerů skupiny WBD zodpovědný mimo jiné za streamingové platformy, předpokládá, že většina diváků si na reklamy v určitých placených balíčcích zvykne. Pokud by i došlo k překročení určité tolerance diváka k reklamám, vrcholový manažer předpokládá, že divák si radši připlatí za dražší balíček bez reklam, než aby službu opustil.
Archivní podcast: Proč Netflix, Disney+ a další zdražují? Napoví podcast O médiích No Signal Found
Prostor pro další zvýšení cen?
Aby toho nebylo málo, pan Perrette vidí prostor i pro další zvýšení cen – minimálně na americkém trhu – navzdory tomu, že služba MAX v posledních dvou letech zdražovala už dvakrát. JB Perrette totiž vnímá vysokou prémiovost služby, a vidí prostor pro další zvýšení cen. Odchod klientů po nedávném zdražení byl totiž údajně nižší než vedení očekávalo.
V tomto případě jde zřejmě o typické uvažování v opojení úspěchem. Spotřebitelské chování nelze s jistotou předvídat, a jediné, o co se lze opřít, je uvažovaná míra opuštění služby. Lze tedy přibližně odhadovat, kolik lidí službu opustí, ať už po zdražení nebo po překročení určité únosné míry zařazování reklam.
Mimochodem, vyjádření typu „po zdražení odešlo méně klientů než jsme očekávali“ využívá mnoho manažerů v různých firmách, k podpoře již učiněných rozhodnutí. To může být i případ platformy MAX, která má sice za sebou velmi úspěšné období, ovšem ještě zdaleka nepatří k „nepostradatelným službám“.
Nejbližší období bude pro MAX charakteristické především důrazem na omezení sdílení účtů. K podobným krokům již přistoupily konkurenční služby Netflix a Disney+. Netflixu to pomohlo získat desítky milionů nových předplatitelů. Každá streamingová služba však musí počítat s tím, že příjmy od původních „černých pasažerů“ budou výrazně nižší než v případě plnohodnotných platících klientů.
Související článek: Globální mediální skupiny investují do nového obsahu přes 120 miliard dolarů ročně