Italská fotbalová soutěž Serie A testuje volné vysílání přes DAZN. Má dva strategické cíle
Platforma DAZN využívá balík práv, který jí umožňuje zařadit pět zápasů Serie A v každé sezóně do volného vysílání. Tentokrát se však nejedná o volné vysílání ve stylu, že by se některý zápas skutečně objevil v neplacené televizi nebo v klasickém televizním vysílání. DAZN si všechny své přenosy nechává výhradně pro sebe, a nesublicencuje je žádnému partnerovi.
Nynější promoakce má dva strategické cíle. Tím prvním je průzkum trhu, tedy monitoring sledovanosti volných přenosů a jejich možného financování prostřednictvím příjmů z reklamy. A druhým motivem pro toto vysílání je snaha získat nové platící diváky pro platformu DAZN.
Naposledy byl zápas Serie A volně dostupný v italské televizi 13. dubna 1996, kdy se Juventus Turín utkal se Sampdorií Janov. Tehdy však šlo ještě o terestrické lineární vysílání. Nyní se k volnému vysílání dostanete jen přes internet.
DAZN v Itálii provozuje i několik lineárních programů, které šíří v rámci satelitní služby SKY Italia. A pro diváky v některých oblastech má k dispozici i placený terestrický kanál, který využívá zejména v době nejžádanějších fotbalových přenosů. DAZN je totiž exkluzivním vysílatelem Serie A, a potřebuje rozložit ohromný zájem diváků mezi více různých platforem.
Proto se k obsahu DAZN dostanete nejen přes internet, ale zejména přes lineární vysílací platformy.
Související článek: Sky zdvojnásobila ztrátu. Ceny za prémiová sportovní práva rostou rychleji než zájem platících diváků