Mediální zastupitelství oznamují obchodní politiku pro rok 2025
Obchodní oddělení významných mediálních společností a významná zastupitelství postupně odhajují svou obchodní politiku a ceny pro příští rok 2025. Nejvýznamnější záměry zastupitelství Atmedia a Media Club vám nyní přinášíme v uceleném přehledu.
Zastupitelství Atmedia
Mediální zastupitelství tematických TV stanic Atmedia představilo svým obchodním partnerům obchodní politiku pro rok 2025. Stěžejní pro ni bude 15–20% navýšení cen reklamního prostoru kvůli dlouhodobě přetrvávající vysoké poptávce ze strany zadavatelů.
„Přestože letos inzerentům nabízíme o zhruba 8 % větší reklamní prostor než v minulém roce, nedaří se nám v některých měsících umístit na naše tematické TV stanice až pětinu objednávek. Z důvodu vysoké poptávky po TV reklamě a vyprodanému reklamnímu prostoru jsme proto nuceni přistoupit k jeho zdražení,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director ve společnosti Atmedia.
„Současně s ohledem na vysokou poptávku po TV reklamě zůstává naším dlouhodobým cílem zařazování dalších TV stanic do našeho portfolia,“ dodává Michaela Suráková.
Společnost Atmedia naposledy rozšířila portfolio tematických TV stanic letos v dubnu o filmový a seriálový kanál Warner TV, díky čemuž navýšila svůj podíl na sledovanosti v tomto roce na 6,4 % v cílové skupině diváků ve věku 18–69 let.
„Za vyšším podílem na sledovanosti stojí také rostoucí zájem diváků zejména o filmové, seriálové nebo dokumentární TV stanice,“ popisuje Michaela Suráková a upřesňuje, že v některých měsících se podíl na sledovanosti přibližuje k 7 %.
Zastupitelství Media Club (Skupina Prima)
Obchodní zastupitelství Media Club představilo novou obchodní politiku pro rok 2025. Jako jednička na trhu na poli televizní a rozhlasové reklamy má podíl sledovanosti 34 %, a podíl na poslechovosti 45 %, dokáže oslovit přes 6,9 mil. reálných uživatelů na webech a 8 mil. uživatelů na sociálních sítích.
V roce 2025 se Media Club plánuje orientovat na lepší cílení kampaní s ohledem na cílové skupiny klientů, a tím zvýšení jejich efektivity. Do portfolia zařadí jeden až dva nové televizní kanály a tři rozhlasové stanice. Průměrná míra inflace pro televizní reklamu pro rok 2024 je na úrovni 18–22 %, pro rádiovou reklamu v průměru o 5 %. V online prostoru u vybraných formátů dosáhne inflace mezi 8 až 10 %.
„Těší nás, že Media Club díky velké diverzitě zastupovaných značek dokáže v klíčové cílové skupině 18–69 let oslovit 96,9 % populace, což nás staví na špičku mezi komerčními mediálními domy na českém trhu,“ říká komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek.
„Po loňském propojení s Impression Media letos rozšiřujeme portfolio o dva nové připravované televizní kanály ze skupiny Prima a tři rádiové značky. Novinkou je také audiovizuální mediální služba na vyžádání – video knihovna Prima play, která umožňuje mediálním domům a provozovatelům webů doplnit jejich obsah o odkaz na službu Primy, která obsahuje poutavá videa napříč různými žánry a oblastmi,“ dodává pan Pořízek.
Media Club se v roce 2025 bude zaměřovat na optimalizaci kampaní s ohledem na cílové skupiny klientů.
„Velkou devízou Media Clubu je, že dokáže oslovit více exkluzivních diváků ve všech hlavních cílových skupinách oproti konkurenci. Významnou cílovkou pro televizní inzerenty budou v příštích letech ,Husákovy děti‘, které v příštím roce oslaví již padesáté páté narozeniny. Jsou bonitní, plní si své sny, žijí naplno a nechtějí slyšet, že stárnou. Více než třetina z nich má čistý měsíční příjem domácnosti 50 000 Kč a více. Vidíme v nich potencionální růst a jako Media Club na ně umíme cílit. Kupní síla starších roste, zatímco mladších výrazně klesá, stejně jako celá populace,“ uvádí Ladislav Dianiška, obchodní ředitel televizní divize Media Clubu.