Amazon Prime Video od příštího roku vnutí divákům se základním balíčkem více reklamy
Služba Amazon Prime Video hodlá v roce 2025 zvýšit objem reklamního prostoru, který bude k dispozici v této streamingové službě. Společnost se přidala k dalším značkám na trhu, které začaly zařazovat reklamy do základních programových balíčků. Na rozdíl od svých konkurentů však Prime Video nezvýšilo cenu svého jediného balíčku, pouze zavedlo příplatek za možnost sledování bez reklam. Diváci byli navíc spokojeni s množstvím reklam, jelikož jich bylo naprosté minimum.
Díky tomu zástupci služby tvrdí, že v důsledku zařazení reklamy nezaznamenali prudký pokles předplatitelů. K jiným závěrům ale přišla studie společnosti Kantar, která loni uvedla, že zavedení reklamy se setkalo se značným odporem diváků. Mnoho lidí si ale předplatné služby Prime Video zachovalo, jelikož důležitým benefitem této služby je možnost mít doručení zdarma u fyzických produktů objednaných přes Amazon.
Svět streamingu: Jak se vyvíjely ceny streamingových služeb? Nejvíc v průběhu let zdražil Netflix a Apple TV+
Klienti služby Prime Video si na reklamy už zvykli. Právě díky tomu se společnost snaží nyní reklamní prostor navýšit. Od začátku roku dojde k navýšení počtu reklamních slotů v průběhu každého pořadu, a reklamní prostor by měl mírně růst i v průběhu roku.
Zástupci Amazonu ve svých veřejných prohlášeních tvrdí, že tímto krokem nedochází ke změně původní koncepce. V navyšování reklamního prostoru nevidí problém, jelikož reklam je stále méně než u klasických komerčních televizních společností.
Společnost v jednom vyjádření přiznala, že objem reklamy v rámci Prime Video byl na začátku záměrně velmi mírný. Společnost tedy plánovala objem navyšovat postupně, aby neodradila své dlouhodobé předplatitele.
Desítky procent diváků v USA a v dalších vyspělých zemích postupně opouští tradiční televizní vysílání mimo jiné kvůli tomu, že míra reklam u bezplatných programů je až příliš vysoká. Placené streamingové videotéky si tedy nemohou dovolit diváka zahltit velkým množstvím reklam, jinak riskují jeho okamžitý přechod ke konkurenci.
Další informace: Streamingová služba Disney+ zpřísňuje sdílení účtů, umožní přidat pouze jednoho cizího člena