Některé bezplatné TV služby skončí, neuživí je ani reklama
Jaká je budoucnost bezplatných internetových TV platforem? U některých větších hráčů je model bezplatného vysílání s reklamou zřejmě udržitelný, ovšem menší služby stagnují. Jeden provozovatel je dokonce nucen zavřít až tři bezplatné streamingové platformy protože nedokáže ufinancovat jejich provoz jen z reklamních příjmů. Americký trh se připravuje na zavření internetových televizí Crackle, Redbox a Popcornflix, protože jejich provozovatel se ocitl v insolvenci. Původně se mateřská společnost pokoušela o konsolidaci, nyní se však zdá, že úplně skončí, a bude muset zastavit všechny své aktivity. V důsledku toho přijde o práci přibližně 1000 lidí.
Přitom zajímavé je, že jedna ze zmíněných platforem Crackle patřila k úplně prvním službám, které nabízely skutečně bezplatný audiovizuální obsah přes internet, financovaný pouze z reklamy. Služba byla založená v roce 2006 a o dva roky později ji koupil technologický gigant Sony. Zároveň služba Crackle výrazně pomohla rozvoji trhu FAST platforem, a její úspěch vedl k založení konkurenčních platforem Tubi nebo Pluto TV. Sony prodala svou službu v roce 2019 současnému vlastníkovi, který ji zřejmě bude nucen zavřít.
Zajímavé ovšem je, že ani dalším FAST platformám se ekonomicky nedaří podle představ. Největší a globálně nejznámější služba Pluto TV patří Paramountu. Nový vlastník této skupiny však reálně uvažuje, že ji vyčlení ze svého portfolia a nabídne případným konkurenčním zájemcům.
Úspěch Pluto TV je primárně založen na dostupnosti archivního obsahu od různých značek Paramountu. Pokud se však podíváte na různé verze služby v různých zemích, zjistíte, že na Pluto TV nejsou takřka žádné skutečné reklamy, které by mohly provozovateli generovat významný příjem. Většinu reklamních brejků vyplňují upoutávky na další kanály Pluto TV a různé pořady provozovatele. A to není dobré znamení z pohledu ekonomické soběstačnosti služby.
Největší a globálně nejznámější služba Pluto TV patří Paramountu. Nový vlastník této skupiny však reálně uvažuje, že ji vyčlení ze svého portfolia a nabídne případným konkurenčním zájemcům. Pokud se podíváte na různé verze služby v různých zemích, zjistíte, že na Pluto TV nejsou takřka žádné reklamy. Většinu reklamních brejků vyplňují upoutávky na další pořady provozovatele.