Americká CNN spouští bezplatný FAST kanál, přitom články na webu chce zpoplatnit
Současný ředitel CNN Mark Thompson se pokouší zvýšit příjmy této skupiny různými způsoby. Jedním z nich je zhodnocení archivu. V zájmu přilákání nových diváků a reklamních partnerů lze rotovat různé reportážní dokumenty na novém bezplatném FAST kanálu, který se rozšiřuje v různých neplacených internetových službách. Díky tomu může CNN oslovit široké publikum internetových diváků, a získat nové příjmy z reklamy díky opakování pořadů a dokumentů, které už nevyužije ve svém klasickém kabelovém a satelitním vysílání.
Psali jsme: Vyšší číslo prodává? S rostoucím počtem bezplatných FAST kanálů klesá jejich kvalita
Paradoxně, druhý způsob jde mírně proti tomu prvnímu. Pan Thompson chce totiž experimentovat i s měřenou placenou bránou, tedy s částečným zpoplatněním webu CNN.com. Každý uživatel, jenž má zájem číst články na webu této organizace, by se musel zaregistrovat. Díky registraci by společnost provozující CNN měla podrobný přehled o počtu přečtených článků. Denně by každý mohl číst několik textů, až pak by musel zaplatit určitou zatím blíže nespecifikovanou sumu.
Web televizní skupiny CNN patří k nejčtenějším zpravodajským webům na americkém internetu. Díky tomu si může dovolit experimentovat i s částečným zpoplatněním. Vedení však musí být opatrné, CNN se totiž na několika podobných projektech v minulosti spálila. Zatím posledním neúspěšným zpoplatněným pokusem byla streamingová platforma CNN+, která byla kvůli velmi nízkému zájmu platících diváků zavřena po méně než 30 dnech provozu.
Zpoplatnění obsahu CNN.com nebo zavedení povinných registrací za účelem čtení článků by mohlo mít negativní vliv na vysokou návštěvnost tohoto webu. Náběh placené sekce tak musí být nenápadný, a velmi postupný, aby se publikum naučilo za obsah platit alespoň symbolické částky.
Další informace: Co jsou to FAST kanály a jak fungují? Mohou být záchranou tradiční televize v streamingové éře?