Jak se vyvíjely ceny streamingových služeb? Nejvíc v průběhu let zdražil Netflix a Apple TV+
Kromě základních tarifů, které obvykle obsahují reklamy, se zdražení nevyhnulo ani prémiovým tarifům a tarifům bez reklam. I jejich ceny v průběhu let pouze rostly. Vývoj cen byl podobný u všech známých značek, které mají největší podíl na trhu. Zahrnuty byly platformy Hulu, Paramount+, Peacock, Max, Netflix, Prime Video a Apple TV+. Přišla na to studie finančně-poradenského portálu FinanceBuzz, jenž vypracoval podrobný souhrn o vývoji cen největších streamingových služeb. Tato studie analyzuje měsíční ceny standardních i prémiových předplatných streamovacích služeb od jejich uvedení na trh.
Služba Hulu byla první prémiovou streamingovou platformou. Funguje od roku 2007, ovšem předplatné začala účtovat až v roce 2010. Od té doby každá platforma, která přišla později, začala při svém spuštění účtovat předplatné. Globální lídr Netflix vede i v míře zvyšování cen. Od roku 2011 zvýšil Netflix cenu své streamingové služby již 7krát.
Standardní a prémiové předplatné Netflixu téměř zdvojnásobilo cenu od svého uvedení na trh. U standardního tarifu jde o nárůst 94 procent, u prémiového byl růst 92 procent. Prémiový tarif Netflixu je nejdražším tarifem ze všech sledovaných platforem.
Související článek: Zvýšení cen u streamingových služeb může některé diváky odradit. Až 60 procent uvažuje o změně
Platforma Apple TV+ sice od roku 2019 rovněž zdvojnásobila cenu, ale je to jediná platforma, která nezařazuje reklamu ani u svého základního tarifu. Klienti jiných služeb si musí připlatit, aby se vyhnuli reklamám.
Amazon Prime Video je jedinou platformou, jejíž standardní cena předplatného se od jejího spuštění nezměnila. Zároveň však Amazon začal uživatelům standardního tarifu zobrazovat reklamu, a vyžadovat příplatek za využívání služby bez reklam.
Paramount+ a Hulu byly jediné dvě služby, které od svého spuštění dokázaly ceny přechodně snížit. I tyto platformy však následně nastoupily na trend zdražování, který trvá dodnes.
Kromě základních tarifů studie zkoumá i prémiové tarify a tarify bez reklam a dochází k závěru, že tyto ceny v průběhu let pouze rostly. Netflix vede i v této úrovni s 92procentním nárůstem za 11 let. Tarif Netflix Premium je s cenou necelých 23 dolarů měsíčně nejdražším z osmi zkoumaných tarifů a téměř dvojnásobně dražší než tarif Prime Video bez reklam – ten vychází na necelých 12 dolarů.
Pokud vás zajímají další údaje včetně podrobného grafu, podívejte se celou zprávu na webu Financebuzz.com. Původní zpráva je v angličtině.
Svět streamingu: Manažeři pomalu zjišťují, že příliš mnoho hráčů se neuživí. Přichází období konsolidace?