Zvýšení cen u streamingových služeb může některé diváky odradit. Až 60 procent uvažuje o změně
Celkem očekávatelně se objevují nesouhlasné ohlasy na sociálních sítích. Mnoho příznivců prémiového streamingu mluví o tom, že uvažují o změně svého předplatného, případně o přehodnocení předplacených balíčků u konkurence. Vedoucímu hráči streamingového trhu Netflixu by tento vývoj neměl nijak uškodit. Značka Netflix je na vrcholu „nepostradatelných služeb“ podle několika průzkumů. To v praxi znamená, že současní předplatitelé jsou ochotni si Netflix ponechat za všech okolností, a radši se vzdají jiné konkurenční služby.
K tématu: Jak se vyvíjely ceny streamingových služeb? Nejvíc v průběhu let zdražil Netflix a Apple TV+
Podle některých průzkumů až 60 procent klientů různých streamingových služeb v USA udává, že kvůli rostoucím cenám uvažují o změně. Přístup k různým filmovým a seriálovým platformám je pro tyto diváky i nadále velmi důležitý. Otázkou je však celková cena, kterou jsou ochotni zaplatit. Průměrná americká domácnost má placené účty u více než tří streamingových služeb. Některé průzkumy dokonce udávají více než 6 nebo 7 služeb současně na každou domácnost. Tento dlouhodobý růst počtu předplatných však může časem vymizet vzhledem k tomu, že lidé si stále víc uvědomují rostoucí náklady na podobné mediální služby.
Trh prémiového streamingu navíc čelí velmi významné konkurenci v podobě bezplatných lineárních kanálů šířených přes internet. Tzv. FAST kanály si získaly ohromnou popularitu díky tomu, že přináší stovky kanálů s různým archivním obsahem, ale s velmi omezeným množstvím reklam. FAST platformy jsou tak velmi vítanou alternativou k placeným streamingovým službám.
Určitá část diváků přitom v minulosti opustila drahou kabelovou televizi, aby ji vyměnili za tehdy ještě velmi levné streamingové služby. Dnes se však karta obrací, a pokud sečtete měsíční náklady na 4 a více streamingových služeb, dostáváte se v kontextu amerického trhu k ceně průměrného programového balíčku placené kabelové televize.
Kabelové společnosti přitom nabízí divákům hodnotnější doplňkový obsah, například sportovní přenosy, které jsou ve streamingu hůře dostupné. A většina kabelových operátorů dává svým klientům jako benefit přístup k některým streamingovým platformám, například k Paramount+ nebo Disney+. Tento přístup je v ceně kabelového televizního balíčku, aby klient neodešel od kabelového operátora úplně.
Doporučená analýza: Jediným vítězem „streamingových válek“ je Netflix. Konkurenti strádají, včetně Apple TV+