Diváci se přesouvají od VOD streamingu k lineární internetové televizi. Baví je „přepínat programy“
Zajímavý je motiv diváků k postupnému návratu k lineární televizi. Streamingové platformy jim sice umožňují sledovat obsah na vyžádání, ovšem zároveň vyžadují od diváka aktivitu, tedy aby si sám zvolil, co bude v konkrétní chvíli sledovat. Velká část lidí však preferuje pasivní sledování pořadů a videí, k čemuž je ideální právě lineární televize.
Jde o podobný jev jako u sociálních sítí. Fenomenální úspěch sítě TikTok, kde lidé konzumují krátká videa nebo delší živé streamy, naznačuje, že tímto způsobem mohou sledovat i televizní programy. Místo delších seriálů a binge watchingu se však část diváků začíná znovu soustředit na pasivní kontinuální sledování, které jim umožňuje relaxovat u televizoru bez nutnosti soustředit se neustále na děj na obrazovce. Průzkumníci doslova říkají, že diváky baví „přepínat programy“, tak jako kdysi. Týká se to nejen starší generace, ale i některých mladších lidí.
VOD streaming neumožňuje podobný druh zážitku, tedy přepínání programů. Lineární internetové programy to umožňují. Zároveň ale platí, že pokud diváka u přepínání programů zaujme nějaký pořad, neváhá si jej pustit od začátku, tedy na vyžádání, z videotéky.
Rostoucí popularita lineárního sledování u mladší generace však neznamená, že by VOD platformy měly do budoucna ztrácet diváky. Podobný trend nenaznačuje žádný průzkum. Předpokládaný závěr ale je, že lineární televize s námi zůstane i do budoucna, a bude velmi vhodnou alternativou k streamingu pořadů na vyžádání.
VOD streaming neumožňuje zážitek z přepínání programů. Lineární internetové programy to umožňují. Zároveň ale platí, že pokud diváka u přepínání programů zaujme nějaký pořad, neváhá si jej pustit od začátku, tedy na vyžádání, z videotéky.