Nový ceník satelitní služby Skylink zvýhodní pravidelné měsíční předplatitele
Změna se dotkne pouze klientů, kteří platí Servisní poplatek pomocí jednorazové platby na delší období. Pravidelné měsíční předplatné se nemění a zůstává na sumě 89 korun. Operátor tímto krokem zvýhodní právě ty předplatitele, kteří platí za služby pravidelně každý měsíc.
Cena ročního předplatného se zvýší v přepočtu o necelých 17 korun měsíčně. Předplatné na dva roky bude dražší až o 21 korun měsíčně. Skylink tímto krokem výrazně zvýhodní měsíční předplatné. Až doposud bylo nejvýhodnější předplatit si televizní služby na dva roky dopředu. Zákazník v takovém případě ušetřil minimálně 10 korun oproti standardnímu měsíčnímu předplatnému. Pokud má zákazník i nadále zájem o tuto zvýhodněnou cenu, může si do 28. února zaplatit Servisní poplatek předem na 2 roky ještě za původní cenu.
Televizní trh se však v průběhu posledních 8 let výrazně proměnil a poplatky od operátorů začaly požadovat i komerční televize Nova nebo Prima, které jsou na anténě zdarma. Skylink, podobně jako další operátoři tak musí značnou část peněz ze Servisního poplatku poskytnout největším komerčním televizím.
Ceny placených balíčků bez výraznějších změn
Úprava se dotkne i ceny nejnižšího placeného balíčku Smart, který zdraží o 20 korun na 259 korun. Cena ostatních balíčků Flexi 10, Multi, Kombi, Komplet se nemění.
Filmové fanoušky může těšit zvýhodněná cena prémiových balíčků HBO a Cinemax. Roční předplatné programů HBO1, HBO2 a HBO3 vyjde na 2350 Kč, tedy o 470 korun levněji. Předplatitelé balíčku HBO společně se Cinemaxem mohou na ročním předplatném ušetřit 570 korun, nová cena bude 2850 Kč.
Servisní poplatek vybírá Skylink pouze od těch klientů, kteří využívají základní balíček Digital. Zavedení tohoto poplatku před několika lety vzbudilo očekávané negativní reakce. Televizní trh se však v průběhu posledních 8 let výrazně proměnil a poplatky od operátorů začaly požadovat i komerční televize Nova nebo Prima, které jsou jinak na anténě dostupné zdarma. Skylink, podobně jako další operátoři tak musí značnou část vybraných peněz poskytnout největším komerčním televizím.