Němci postupně zařazují teletext do internetové televize. Informace lze doručit rychle, ovšem bez multimédií
Proč byste šířili teletext v televizní službě, která je neustále online, a může tedy nabídnout pokročilejší grafickou platformu HbbTV? Odpověď je velmi jednoduchá. Určité skupiny diváků totiž upřednostňují právě tradiční teletext před HbbTV. Důvodem je jednoduchost ovládání, i jednoduchost vzhledu.
Navzdory tomu, že teletext je v dnešní době poměrně zastaralou, a technicky velmi omezenou službou, stále si udržuje ohromnou popularitu v některých zemích. Platí to především o německy mluvících oblastech. Procento diváků využívajících teletext pravidelně je v Německu sice poměrně nízké, i tak jde o přibližně 10 milionů domácnosti. To už je velmi zajímavá hodnota, a proto většina relevantních televizních společností nabízí teletextovou službu vedle modernější platformy HbbTV.Sledovanost teletextu je i v roce 2024 natolik zajímavá, že jej postupně zařazují i platformy, kde už teletext neměl mít své místo. Řeč je o IPTV a OTT službách, které nabízí všechny moderní vymoženosti moderního televizního příjmu, a nyní k tomu přidávají i samotný teletext.
Proč byste ale šířili teletext v televizní službě, která je neustále online, a může tedy nabídnout pokročilejší grafickou platformu HbbTV? Odpověď je velmi jednoduchá. Určité skupiny diváků totiž upřednostňují právě tradiční teletext před HbbTV. Důvodem je jednoduchost ovládání, i jednoduchost vzhledu.
Zatímco internetová platforma HbbTV má v sobě široké spektrum možností včetně zařazování videa na vyžádání, pro mnoho diváků je tato platforma problematická. Některé televizní společnosti totiž využívají HbbTV až příliš komerčním způsobem. Jak je známo, příliš mnoho reklamy může být kontraproduktivní.
Naproti tomu je teletext – právě díky své jednoduchosti – médiem, kde sice reklamu vidíte, ale nepůsobí na vás rušivě. Když si chcete přečíst aktuální zprávy nebo sportovní výsledky, stačí navolit pevně dané číslo konkrétní strany, a uvidíte textové zprávy bez nutnosti doplňkových reklam. Televize provozující teletext sice nemohou využít multimediální prvky, ovšem reklamní prostor v teletextu má i pro ně stále ještě významnou hodnotu.
Poznámka z archivu: Výhody teletextu v multimediální době