BBC posiluje svou přítomnost ve FAST platformách, využívá i známou značku BBC Earth
Britská veřejnoprávní instituce BBC se rozhodla posílit svou přítomnost v bezplatných internetových TV službách, které se označují zkratkou FAST. Jeden z nových FAST programů však překvapil i odborníky. BBC totiž vedle programů BBC News, BBC Food nebo BBC Home and Garden vysílá v těchto bezplatných službách i dokumentární značku BBC Earth. Ta je přitom v některých zemích vnímána jako prémiová, a je dostupná výhradně u operátorů placené televize.
Nicméně, příznivci nejznámější globální FAST platformy Pluto TV mohou nově sledovat i kanál BBC Earth, prozatím jen na klíčovém americkém trhu. V britské verzi této služby jsme zatím nové kanály od BBC nenašli, ovšem Pluto TV je známá svou úzkou spoluprací s významnými evropskými veřejnoprávními značkami. Proto je předpoklad, že se BBC časem zapojí i na svém domovském trhu.
I tak je ale překvapením, že se některé větší mediální skupiny postupně vzdávají prémiovosti svých značek, a nabízejí je i bezplatným TV operátorům. Touto cestou se vydala například obsahově prestižní streamingová platforma DAZN, která už v internetových platformách provozuje minimálně tři bezplatné kanály na různých trzích. Do bezplatných platforem se jako jedna z prvních prémiových značek zařadila i americká stanice Showtime. Ta je však součástí skupiny Paramount, která službu Pluto TV vlastní.
Některé větší mediální skupiny se postupně vzdávají prémiovosti svých značek, a nabízejí je i bezplatným TV operátorům. Touto cestou se vydala například streamingová platforma DAZN, která už v internetových platformách provozuje minimálně tři bezplatné kanály na různých trzích. Do bezplatných platforem se jako jedna z prvních prémiových značek zařadila i americká stanice Showtime.