Streamingová služba Amazon Prime Video zavedla reklamy. Cenu nesnížila
Paradoxní na celé situaci je zejména to, že Amazon nezavedl levnější balíček podporovaný reklamou. Zvolil jiný přístup – reklamy začal zobrazovat přímo všem klientům, a cenu ponechal na původní úrovni. Pokud byste chtěli reklamy vypnout, máte možnost si připlatit přibližně 3 dolary měsíčně plus daň, která se v USA účtuje nad rámec inzerované ceny. Pokud vás však reklamy unavují, nemáte jinou možnost než si připlatit nebo odejít ke konkurentům, kteří ještě reklamu nezařadili.
Služba Amazon Prime Video se přitom formálně řadí k nejúspěšnějším platformám na globálním trhu. Podle počtu uživatelů je dvojkou hned za Netflixem, s odhadovaným počtem více než 200 milionů diváků. Netflix má přes 268 milionů předplatitelů, zatímco Disney+ je na úrovni 150 milionů.
Amazon tedy nebyl v pozici, že by musel všechny své platící klienty začít obtěžovat reklamou. Z ohlasů analytiků však vyplývá, že počet platících služby Prime Video je značně nadsazený. Předplatitelé totiž v mnoha případech platí měsíční paušál jen za službu s názvem Prime, která nabízí možnost rychlého doručení menších objednávek z Amazonu zdarma. Přístup k platformě Prime Video je pouze jedním z benefitů samotné služby Prime.
Svědčí o tom i jeden z diskutérů, jehož příspěvek v diskusi na jednom z amerických webů je poměrně výstižný:
„Na Prime Video jsem prakticky nic nesledoval. Platíme za službu Prime, a streaming jsme dostali k tomu. Bez toho bychom si samotnou službu Prime Video neplatili. Nebudeme tedy sledovat jejich obsah s reklamami, tak jako jsme je nesledovali ani bez reklam,“ napsal diskutér. Tento a další diskusní příspěvky k tématu si můžete přečíst na americkém webu Cord Cutters News.
Velká část klientů tak nemusí nutně využívat služby Amazon Prime Video, i když je Amazon ve statistikách vede jako předplatitele. Z tohoto pohledu není pro Amazon tak riskantní, když plošně zavede reklamy pro všechny klienty bez toho, aby jim snížil cenu za službu.