Pár slov k úmrtí zakladatele značky TechniSat Petera Leppera
Před týdnem zemřel Peter Lepper, zakladatel velmi známé německé značky TechniSat, výrobce televizních set-top-boxů a dalších zařízení. Bylo mu 77 let. Českému publiku nemuselo být toto jméno příliš známé, ovšem produkty této značky se do jisté míry staly ikonickými. Značka TechniSat byla totiž jednou z prvních, která zaplavila trh cenově dostupnými set-top-boxy v dobách první televizní digitalizace, tedy v souvislosti z přechodem od analogového vysílání na platformu DVB-T. Její zakladatel a ředitel Peter Lepper vybudoval firmu od základů a stál v jejím čele až do odchodu z tohoto světa. Jeho společnost byla součástí holdingu Techniropa, který zaměstnává přes 1300 lidí.
„Jsme hluboce zarmouceni ztrátou našeho zakladatele Petera Leppera. Byl průkopníkem inspirací pro každého v naší skupině,“ řekl minulý týden Stefan Kön, generální ředitel Techniropa Holding.
Jako velký fanoušek satelitního vysílání jsem i já měl před několika lety možnost vyzkoušet několik produktů značky TechniSat, která – jak už název napovídá – se z velké části zaměřovala právě na set-top-boxy a další produkty vhodné pro satelitní příjem. Následně však uvedla na trh i hybridní televizní přijímače, DVB-T set-top-boxy, a pod touto značkou lze najít i digitální rozhlasové přijímače DAB+ a autorádia.
Za zmínku ještě stojí fakt, že společnost v roce 1992 uvedla na trh tehdy nejmenší anténu na světě, která umožňovala příjem rozhlasových programů ze satelitu. V následujících letech se i díky tomu objevily další různé možnosti pro diskrétnější příjem satelitních programů, jelikož se tyto antény staly velmi nenápadné, a takřka „neviditelné“. Podobné vychytávky měly smysl zejména v domech a bytech, kde pronajímatelé nechtěli umožnit nájemníkům umístění standardní paraboly. Miniaturní antény se pak využívaly i v méně svobodných zemích, kde byl satelitní příjem důležitým prostředkem k poslechu nebo sledování zpravodajství ze zahraničí.
Celkem realisticky však lze říci, že tato společnost se významnou měrou zasloužila právě o popularizaci satelitního příjmu, a to i v českých nebo slovenských domácnostech. Pokud jste v průběhu milénia kupovali svůj první satelitní komplet, byla velká šance, že vám váš prodejce doporučil set-top-box právě od této značky. Zkušenější satelitní diváci sice následně využívali produkty jiných značek, ovšem pro začínající satelitní nadšence byla tato značka velmi vhodná.