Svět streamingu: Priority diváků se mění, už nepotřebují předplatné několika platforem současně
Zajímavé však je, že američtí diváci i přes postupné omezování placených služeb sledují stále více streamovaného obsahu na svých zařízeních. Na americkém trhu totiž probíhá i ostrý konkurenční boj neplacených platforem, tzv. FAST Channels, které jsou stále populárnější a rozšířenější. I na trhu neplacených internetových televizí však dochází k viditelným změnám, a jejich obsah už není tak atraktivní jako býval v předchozích letech.
Ohromnou výhodou FAST platforem z pohledu diváků je to, že k jejich sledování nepotřebujete kreditní kartu ani předplatné, a ve většině případů se nemusíte do těchto platforem ani nijak registrovat. Můžete si jen nainstalovat aplikaci, a rovnou začít sledovat stovky dostupných kanálů.
Neplacené FAST platformy momentálně zažívají obrovský boom, ale divák se musí smířit s tím, že úroveň vysílaného obsahu v těchto platformách klesá. Po posledních třech růstových letech nyní FAST platformy postupně stahují zajímavý archivní obsah, a nahrazují jej levnějšími, méně atraktivními pořady, které navíc rozprostřou na plochu většího počtu programů. Tím sice stoupá počet kanálů, jejich obsahová kvalita však výrazně klesá.
Různé FAST platformy postupně stahují zajímavý archivní obsah, a nahrazují jej levnějšími, méně atraktivními pořady, které navíc rozprostřou na plochu většího počtu programů. Tím sice stoupá počet kanálů, jejich obsahová kvalita však výrazně klesá.
Free streaming jako cesta k přilákání diváka k prémiovým platformám?
FAST služby jsou velmi zajímavým doplňkem tradičního lineárního sledování televize. Jsou zároveň i velmi zajímavým nosičem reklamy. Provozovatelům mohou přinést významné zhodnocení archivního obsahu, který by už nemělo smysl nabízet v placených platformách. Ovšem kvůli výrazné fragmentaci na trhu placených streamingových služeb roste i tlak na to, aby jim neplacené služby v boji o diváka tak výrazně nekonkurovaly.
Proto u těchto free služeb postupně dochází k obsahové obměně, aby diváci neměli motivaci u nich dlouhodobě setrvat. Primárním cílem každé mediální skupiny je totiž získat přízeň platícího diváka, a to zvláště v situaci, kdy už i placené služby vysílají reklamu. Free streaming tak bude stále více prostředkem, jak diváka přilákat k zaplacení předplatného u prémiových platforem.
To však zároveň znamená, že provozovatelé bezplatných se dostanou jen k velmi omezené porci prémiového obsahu. Zjednodušeně řečeno, prémiové filmy a seriály se ve FAST platformách postupně omezí jen na „ochutnávky“ prvních dílů nových sérií.
Náhradou za stažený obsah ve FAST platformách mohou mít méně atraktivní tituly, které lze efektivně rotovat – tedy archivní dokumenty, starší seriály, lifestylové pořady, neustále opakované denní talkshows a vysoký počet hudebních televizí. Tento trend lze vidět už nyní v největší bezplatné službě Pluto TV, která neustále přidává nové programy, ale ve většině případů kombinuje obsah, který už je rozprostřen na jiných kanálech. Podobnou cestou se ubírají i další konkurenční platformy.
Pokud by vás zajímaly další informace ze světa neplacených internetových streamingových platforem, podívejte se na naši starší analýzu, kde tyto služby představujeme: Co jsou to FAST kanály a jak fungují? Mohou být záchranou tradiční televize v streamingové éře?
Primárním cílem každé mediální skupiny je totiž získat přízeň platícího diváka, a to zvláště v situaci, kdy už i placené služby vysílají reklamu. Free streaming tak bude stále více prostředkem, jak diváka přilákat k zaplacení předplatného u prémiových platforem.
Další informace: Podíl zrušených a nových předplatných se postupně vyrovnává