Amazon významně vstoupil do světa lineárních sportovních televizí
Amazon se díky vstupu do světa lineární televize dostane ke klíčovým sportovním právům. Ty může následně využít i ve své streamingové platformě. Díky jeho významné finanční injekci však programy Bally Sports zůstanou na scéně, což je velmi důležité pro americké profesionální sportovní kluby.
Tradiční lineární televize není „mrtvá“, a měla by být klíčovou platformou pro sledující i v dalších letech. Potvrzují to i poslední kroky technologického giganta Amazon, který se stal zachráncem amerických regionálních sportovních televizí působících pod značkou Bally Sports. Tato síť patří k nejstarším kabelovým kanálům v USA, a českým divákům je dobře známá díky zámořským sportovním přenosům. Dlouhá léta však vysílala pod značkou FOX SportsNet. Mediální gigant Disney se jí však před několika lety zbavil, jelikož nevěřil v potenciál tradičních lineárních placených kanálů, a měl za to, že většina diváků bude sledovat sport jen skrze streaming.Sportovní kanály pod novou značkou Bally Sports bez zázemí silné televizní skupiny však nedokázaly efektivně fungovat, a v posledním roce se spekulovalo o jejich konci. Nyní se však Amazon stal strategickým investorem celé sítě těchto stanic, a je tedy jasné, že vysílání bude pokračovat i v následujících sezónách. Bally Sports je totiž největší sítí regionálních sportovních televizí, a díky tomu je klíčovým strategickým partnerem amerických sportovních klubů, především vybraných týmů z NBA, NHL a MLB.
Případný kolaps Bally Sports by měl velmi negativní dopady na ekonomiku mnohah amerických sportovních klubů. Ty totiž inkasují doslova astronomické sumy za vysílací práva od těchto regionálních televizí, které jim streaming zatím nedokáže kompenzovat. Lineární programy Bally Sports jsou totiž součástí balíčků pay-tv operátorů, a každý divák platí měsíčně několik desítek dolarů za to, že může sledovat zápasy profesionálních týmů ve svém státě nebo regionu. Lokální zápasy totiž nejsou dostupné zdarma přes anténu.
Vybraná utkání se sice objevují na celostátních kanálech, ovšem lokálně jsou začerněné a lze je sledovat jen v placené televizi. Proto je existence regionálních sportovních televizí tak důležitá pro americký profesionální sport.
Amazon se díky vstupu do světa lineární televize dostane ke klíčovým sportovním právům. Ty může následně využít i ve své streamingové platformě. Díky jeho finanční injekci tedy programy Bally Sports zůstanou na scéně. Tato značka však po skončení sezóny i tak zmizí, a dojde k přejmenování všech stanic. Nový název zatím nebyl odhalen.
Případný kolaps Bally Sports by měl velmi negativní dopady na ekonomiku mnoha amerických sportovních klubů. Ty totiž inkasují doslova astronomické sumy za vysílací práva od těchto regionálních televizí, které jim streaming zatím nedokáže kompenzovat. Lineární programy Bally Sports jsou totiž součástí balíčků pay-tv operátorů, a každý divák platí měsíčně několik desítek dolarů za to, že může sledovat zápasy profesionálních týmů ve svém státě nebo regionu.