Amazon Prime přidá balíčky s reklamou. Diváka nechce přehltit
Zajímavost: Kolik lidí sdílí streamingové účty?
Služba Amazon Prime byla po dlouhou dobu okrajovým hráčem na americkém streamingovém trhu. Nyní však má výrazný trumf v podobě exkluzivních práv k přímým přenosům čtvrtečních zápasů amerického fotbalu NFL Thursday Night Football, díky čemuž mohou její čísla stoupat. Aby investice do exkluzivních práv zhodnotily, potřebuje služba přilákat skutečně široké a rozmanité publikum diváků.
Reklamní balíčky nebudou levnější ve srovnání s nynější nabídkou videoslužby. Amazon zavede reklamu u všech základních balíčků, a hodlá účtovat dodatečný příplatek za ponechání možnosti sledovat obsah bez reklamy.
Tato politika se v první fázi dotkne pouze zámořského trhu, ovšem následně budou reklamy uvedeny i v dalších zemích včetně Francie, kde Amazon vlastní klíčová práva k domácí fotbalové soutěži Ligue 1. Vedle toho však zařadí reklamu i v Německu, Velké Británii nebo ve Španělsku.
Zástupci Amazonu ovšem zdůrazňují, že budou velmi citlivě zvažovat, jak velký objem reklamy zařadí do již existujících balíčků. Obvyklá praxe amerických streamingových služeb počítá přibližně s pěti minutami reklam v průběhu jedné hodiny. To se týká nejen placených hráčů typu Netflix, ale i bezplatných streamingových platforem na bázi reklamy. Většina z nich se snaží nepřehltit diváka reklamou, aby ten měl motivaci zůstat a sledovat pořady déle.
I na těchto příkladech je vidět, že provozovatelé některých evropských (i českých) bezplatně dostupných platforem se ještě mají co učit. Manažeři globálních streamingových služeb si uvědomují, že méně je někdy více, a nemá smysl přeplnit bezplatné online vysílání reklamou za každou cenu. Někdy je důležitější, aby reklama byla viditelnější a lépe zapamatovatelná. Toho lze docílit právě u balíčků s relativně menším objemem reklamy.
Reklamní balíčky nebudou levnější ve srovnání s nynější nabídkou videoslužby. Amazon zavede reklamu u všech základních balíčků, a hodlá účtovat dodatečný příplatek za ponechání možnosti sledovat obsah bez reklamy.