Nastupující šéf České televize představil svůj management
Příští generální ředitel České televize Jan Souček v tomto týdnu představil svou vizi pro budoucnost této instituce a rovněž představil své manažery. Nástup nového managementu ČT bude zároveň doprovázen strategickými změnami. Své manažery budou mít přímo i dva hlavní kanály České televize. V příštím roce bude znovu spuštěn i kanál ČT3.
Klíčovým prvkem nové éry ČT bude změna vedení, kterou Souček označil za krok k proměně celkové komunikace televize. Zajímavé například je, že programovým ředitelem zůstane i v dalším období Milan Fridrich, jenž bude šéfovat tomuto úseku i v managementu třetího generálního ředitele za sebou. Svou funkci zastával pod Jiřím Janečkem a Petrem Dvořákem a bude pokračovat i pod Janem Součkem. Ve funkci setrvá i ředitel techniky Michal Kratochvíl nebo obchodní ředitel Hynek Chudárek. Divizi zpravodajství a publicistiky povede Petr Mrzena, jenž nahradí končícího Zdeňka Šámala.Jména všech manažerů jednotlivých divizí uvádíme na konci článku.
Nové vedení si dalo za cíl zásadně změnit celkovou komunikaci televize. Důležitou roli v tom sehraje konference o roli veřejnoprávní televize pro následující dekádu. Na ni bude navazovat konference na téma etické aspekty činnosti veřejnoprávních médií v digitálním prostředí.
„Obsahově vnímám ČT jako nejrelevantnější televizi na českém trhu, a to jak zpravodajsky, tak i v oblasti dokumentární a dramatické tvorby. Logicky chci toto postavení nadále maximálně rozvíjet. ČT musí mít ambici být i lídrem v oblasti digitální audiovize,“ uvedl Jan Souček.
Jan Souček společně se svými kolegy uvedl i některé vybrané oblasti, které považuje za zásadní a strategické a kterým se chce ihned po svém nástupu do funkce věnovat.
„Chceme být otevření, transparentní a spolupracující, zároveň technologicky pokročilí a uznávaní. Nová éra bude znamenat i novou úroveň komunikace mezi vedením, zaměstnanci a odbornou veřejností,“ sdělil Jan Souček.
Zvýšení investic do online obsahu
Výrazný důraz bude kladen na digitalizaci a modernizaci. ČT zamýšlí zlepšit personalizaci a využití uživatelských účtů a posílit platformu divize Digitálních služeb jako klíčový kanál pro distribuci obsahu ČT.
Souček zdůraznil, že investice do online obsahu budou zvýšeny. Do popředí zájmu ČT chce dostat uživatelský komfort a prioritou bude i lepší dostupnost archivního obsahu.
„Chceme hledat nové cesty, utvářet trendy a posouvat laťku diváckých očekávání výš. Srdcem naší vlastní tvorby zůstane veřejná služba,“ prohlásil Jan Souček.
ČT se rovněž bude snažit přitahovat mladší publikum a spolupracovat s novými tvůrci. Strategické směřování se také zaměřuje na jasné definování programových formátů v souladu s očekáváními socioekonomických skupin, na které dané kanály cílí. Tomu by mělo pomoci i personální posílení týmu tvořícího program ČT o dva manažery kanálů ČT1 a ČT2.
Jejich úkolem bude intenzivní komunikace s vývojem tak, aby vznikaly mnohem přesnější definice poptávky po jednotlivých programových formátech.
Kanál ČT3 se na podzim 2024 nebo na jaře 2025
Příští generální ředitel si za jeden z cílů stanovil i návrat archivního kanálu ČT3 v inovované podobě. Konkrétní termín zatím není znám, ovšem mělo by k tomu dojít v průběhu podzimu příštího roku nebo na jaře roku 2025.
Kanál ČT3 se i tentokrát zaměří na diváky ve zralém věku a na jejich aktivní životní styl odpovídající současnosti. Zabývat se bude více i mezigenerační komunikací, mediální, finanční a digitální gramotností.
Další rozvoj čeká také online platformu ČT sport plus, kterou mohou diváci sledovat na svých TV přijímačích prostřednictvím funkce HbbTV nebo v rámci aplikace iVysílání. Nové vedení avizuje i zatraktivnění a zintenzivnění výsledkového servisu a aktuálního sportovního zpravodajství, a to jak v lineárním vysílání, tak v platformě ČT sport plus.
Nastupující generální ředitel Jan Souček by se měl své nové funkce ujmout 1. října, kdy skončí druhé šestileté funkční období jeho předchůdce Petra Dvořáka.
Doporučená názorová analýza: Nový generální ředitel ČT předpokládá konec anténního příjmu po roce 2030. Má pravdu nebo se mýlí?
Členové managementu České televize pod vedením generálního ředitele Jana Součka
- :::: Manažeři odpovědni za program a vysílání ::::
- Milan Fridrich - ředitel divize Program
- Jiří Kokmotos - manažer ČT1
- Jan Štern - manažer ČT2
- Jiří Ponikelský - manažer ČT Sport
- Petr Mrzena - ředitel divize Zpravodajství a publicistiky
- :::: Manažeři odpovědni za celkový chod České televize ::::
- Tereza Polachová - ředitelka divize Obsah
- Jan Maxa - ředitel divize Digitální služby
- Michal Fila - ředitel divize Korporátní služby
- Štěpánka Sunková - manažerka oddělení Marketing
- Petra Lautnerová - manažerka oddělení Lidské zdroje
- Václav Myslík - ředitel výroby
- David Břinčil - ředitele financí a provozu
- Michal Kratochvíl - ředitel techniky
- Hynek Chudárek - obchodní ředitel