Ruské mediální společnosti se vzpamatovávají po krizovém roce
Publikováno 31. 8. 2023
0
Celkový objem reklamních investic v ruských médiích překročil v přepočtu 3 miliardy euro v prvním pololetí letošního roku, uvedla asociace sdružující ruské komunikační agentury. Podle prezentovaných hodnot by měl být letošní objem investic do reklamy vyšší o 27 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Znamená to, že ruský mediální trh se postupně vrací do normálu po poklesech způsobených mimo jiné mezinárodními sankcemi. Zvenčí se zdá, že se ruské mediální společnosti naučily fungovat i v prostředí ovlivněném sankcemi.
Ruští satelitní operátoři již dokázali plně nahradit kapacitu francouzské telekomunikační společnosti Eutelsat, která jim zajišťovala satelitní šíření jejich programů v kódované podobě. Jejich příjem na území Evropské unie byl sice technicky blokovaný, Eutelsat ovšem byl terčem ostré kritiky za to, že vůbec poskytoval ruským médiím svou vysílací kapacitu.
Nově však platí, že ruské platformy si již své vysílání zajišťují přes jiné společnosti sídlící mimo Evropskou unii. Vysílání ruských televizí je na území EU i nadále technicky blokované, a individuální příjem je rovněž velmi omezený.
Psali jsme: Eutelsat se nakonec podvolí a vypne ruské TV kanály i v kódované podobě