Paramount získává víc peněz z bezplatného i placeného streamingu. Přesto očekává výraznou ztrátu
Navzdory relativně optimistickým hodnotám se firmě nedaří v klíčové metrice. Její streamingové služby totiž ve druhém pololetí prodělaly celkem 424 milionů dolarů. V předchozím kvartále byla ztráta 511 milionů dolarů, a ve stejném období před rokem činila 445 milionů dolarů. Celkové ztráty streamingu za rok 2022 přesáhly hranici 1,82 miliardy dolarů, a letošní ztráta se očekává v podobné výši.
Služby Paramount+ i Pluto TV tak v každém kvartále prodělávají minimálně 400 milionů dolarů. Srovnatelné ztráty se očekávají i v příštím roce. Až následný rok 2025 by měl být přelomový, kdy by se některé globální služby mohly překlopit do kladných hodnot.
Psali jsme: Stávka scénáristů a herců v USA může trvat ještě několik měsíců. Jak to ovlivní TV produkci?
Tento předpoklad je založený na tom, že navzdory vysokým ztrátám vykazuje většina služeb pozitivní trendy v počtech uživatelů i v počtu průměrně odsledovaných hodin. V následujících letech se rovněž předpokládá, že potenciální publikum streamingových služeb bude výrazně vyšší než je dnes. Díky tomu by volně dostupné i placené služby mohly získat velké množství nových klientů, a zároveň zvýšit průměrný výnos na jednoho platícího uživatele. To jim následně umožní dostat se do zisku.
Zároveň však platí, že je velmi obtížné prognózovat, v jaké kondici bude globální streamingový trh v letech 2024 a 2025. V USA totiž už několik měsíců probíhá stávka scénáristů, která se rozšířila o stávku herců. Práce na jednotlivých projektech produkovaných v Hollywoodu jsou zastaveny, a zatím není jasné, jak dlouho stávka potrvá.
Výpadek nového obsahu se však dotkne většiny streamingových značek, a může výrazně ovlivnit počty platících diváků v následujících dvou nebo třech letech. Nový obsah je totiž nejcennějším artiklem, který motivuje nové klienty k zaplacení předplatného.
Je velmi obtížné prognózovat vývoj na globálním streamingovém trhu v příštích dvou letech. Velké korporace a investoři však očekávají, že by se streamingový byznys u globálně působících značek mohl konečně překlopit do pozitivnějších hodnot.