Finále Eurovize sledovalo 162 milionů lidí na 38 různých trzích
Absolutně dominantní podíl na sledovanosti dosáhla tato soutěž ve Švédsku, které letos zvítězilo díky zpěvačce Loreen. Podíl na publiku zde přesáhl hranici 82 procent. Jak by kdysi řekl někdejší televizní guru Vladimír Železný, na soutěž se dívalo 82 procent z těch, kdo měli v tu chvíli zapnutý televizor.
Souhrnná sledovanost letošní hudební soutěže Eurovision Song Contest přesáhla podle kvalifikovaného odhadu Evropské vysílací unie 162 milionů lidí na 38 různých televizních trzích. Soutěž tradičně přenášely členské mediální organizace sdružené ve vysílacii unii EBU, která je domovem médií veřejné služby v zemích Evropy.
“The Eurovision Song Contest has proved, once again, that public service media has the power to unite the world through music with a global reach we are hugely proud of. We’re thrilled to see that every year more and more people around the world discover this special event and that it is providing a huge launchpad for new music”.
„Soutěž Eurovision Song Contest znovu ukázala, že média veřejné služby mají sílu spojovat svět skrz hudbu díky obrovskému globálnímu dosahu, na nějž jsme všichni hrdí,“ uvedl Martin Österdahl, výkonný supervisor soutěže označované zkratkou ESC.
Letošní finále se uskutečnilo v Liverpoolu. Sledovanost ve hostitelské zemi, ve Spojeném království, byla rovněž rekordní. Grand Final na BBC One sledovalo v průměru téměř 10 milionů lidí s podílem na publiku ve výši 63 procent.
Další zajímavostí je, že na Eurovizi se v Británii dívali především mladí lidé. Podíl v cílové skupině překonal hranici 50 procent. Jde o 4krát vyšší podíl než je běžný průměr u této cílové skupiny.
Absolutně dominantní podíl na sledovanosti dosáhla tato soutěž ve Švédsku, které letos zvítězilo díky zpěvačce Loreen. Podíl na publiku zde přesáhl hranici 82 procent. Jak by kdysi řekl někdejší televizní guru Vladimír Železný, na soutěž se dívalo 82 procent z těch, kdo měli v tu chvíli zapnutý televizor.
Sledovanost v on-line médiích byla rovněž velmi slušná. Finálový večer vidělo na oficiálním YouTube kanále více než 7 milionů lidí. Počet zhlédnutí na platformě TikTok se pohyboval v nižších jednotkách milionů.