VOYO nenabídne bezplatný nebo levnější balíček s reklamou
Podle nejvyšších manažerů skupiny CME je pro platící diváky velmi důležité, aby byla prémiová streamingová služba bez reklamy. To platí o streamingu všeobecně. Z tohoto pohledu zatím nevidí potenciál pro zavedení levnějšího nebo bezplatného balíčku VOYO, který by byl financován prostřednictvím vložené reklamy.
„My momentálně vidíme potenciál v získávání nových plně platících klientů, a nemáme prozatím v plánu nabízet balíček s reklamou,“ říká generální ředitel CME Didier Stoessel.
Podle něj je reklama pro platící diváky překážkou. Právě absence reklamy tak funguje jako významný motivační faktor k tomu, aby si lidé za streamingovou službu platili.
Související článek: Zájem o levný balíček Netflixu s reklamou je zatím relativně nízký kvůli omezené dostupnosti
Někteří globální hráči i přesto experimentují s vkládáním reklamy, díky čemuž mohou svým divákům nabídnout o něco levnější balíček. Děje se tak ale pouze výjimečně, a zejména tehdy, když už vyčerpali všechny možnosti, jak přilákat další nové klienty.
V takové situaci je momentálně globální hráč Netflix, který má sice přes 232 milionů platících klientů, ale nedaří se mu již získávat nové čisté přírůstky platících diváků v dostatečných objemech. Proto se v Netflixu odhodlali k zavedení balíčku s reklamou, ale pouze v zemích, kde už vyčerpali jiné možnosti růstu.
První výsledky reklamního balíčku od Netflixu jsou přitom poměrně rozpačité. Na domovském americkém trhu tento balíček využívají méně než dvě procenta z celkového počtu předplatitelů. Balíček s reklamou tak zatím nepřinesl výrazný růst uživatelů.
Podle Didiera Stoessela je platforma VOYO v mnohem komfortnější pozici, má ještě mnoho možností k dalšímu růstu, a proto momentálně neuvažuje o podobném balíčku.
Poznámka: Prémiový streaming zdarma s reklamou? Velcí hráči zjišťují, že to nefunguje