VOYO má obrovský potenciál k dalšímu růstu, říkají šéfové CME
Generální ředitel CME Didier Stoessel společně s výkonným ředitelem Dušanem Švalkem vidí největší potenciál v původním obsahu, který jejich platforma může divákům nabídnout. Právě díky lokálnímu obsahu VOYO prosperuje, a na českém a slovenském trhu nechává za sebou prakticky všechny ostatní streamingové hráče s výjimkou Netflixu.
Různé analýzy a propočty identifikují na českém a slovenském trhu až 2,5 milionu domácností, které jsou ochotny připlatit si za prémiový obsah nabízený různými SVOD platformami, případně si některou platformu již platí. V roce 2027 by však celkový počet předplatitelů v obou zemích mohl překročit 6 milionů, jelikož každá domácnost bude mít minimálně 2 různé služby zároveň.
„Díky tomu, že jedna domácnost může mít až dvě různá předplatná dvou různých služeb, vidíme tam prostor pro jednoho pro jednoho globálního a jednoho lokálního hráče. Našim cílem je obsadit tento prostor v roli silného lokálního hráče,“ říká Deputy CEO Dušan Švalek.
Investice do lokálního obsahu je potřeba rozložit v čase, i s ohledem na fakt, že možnosti nové původní produkce mají své limity vzhledem k dostupným produkčním kapacitám i realizačním týmům.
VOYO chce napodobit úspěch platformy Viaplay, která je lídrem streamingového trhu ve Skandinávii
Generální ředitel CME Didier Stoessel poukázal na vývoj v zemích Skandinávie, kde regionální hráč Viaplay je lídrem tamního trhu placeného streamingu, a úspěšně poráží nejen Netflix, ale i další globální hráče. Vděčí za to právě výrazným investicím do původní produkce.
„V zemích Skandinávie je místní lídr Viaplay, neboť nabízí divákům místní obsah a produkci. Tento fakt vnímáme i zde v CME, víme, že nemůžeme soupeřit s globálními hráči v globálním obsahu, proto jsme se rozhodli nabízet a produkovat především lokální obsah pro českého a slovenského diváka,“ dodal Didier Stoessel.
Investice do lokálního obsahu je potřeba rozložit v čase, i s ohledem na fakt, že možnosti nové původní produkce mají své limity vzhledem k dostupným produkčním kapacitám i realizačním týmům.
„U původní produkce je specifikum, že není možné ze dne na den zdvojnásobit nebo ztrojnásobit produkční kapacity. Vše je potřeba rozložit v čase, a produkovat průběžně,“ říká Dušan Švalek.
Podle něj jde o investice v dlouhodobém horizontu. Musíte investovat předem, držet jejich úroveň, a především musíte být k tomu všemu zavázaný (z anglického slova commited – pozn. red.), tedy věřit v to, co děláte.
„Do nové produkce je potřeba investovat průběžně, a produkovat nové pořady a série v delším časovém úseku,“ upřesnil Dušan Švalek.
Dalším tématům z debaty s vedením CME se budeme věnovat v nejbližších dnech.
Generální ředitel CME Didier Stoessel společně s Deputy CEO Dušanem Švalkem vidí největší potenciál v původním obsahu, který jejich platforma může divákům nabídnout. Právě díky lokálnímu obsahu VOYO prosperuje, a na českém a slovenském trhu nechává za sebou prakticky všechny ostatní streamingové hráče s výjimkou Netflixu.