Glosa: Vynovená televizní stanice A11 může překvapit, ale nelze čekat zázraky
Nová televizní značka tak může diváky svým obsahem zcela jistě překvapit, ovšem neměli bychom čekat zázraky. Menší stanice vysílající celoplošně mají velmi náročnou pozici na trhu, jelikož si nemohou dovolit dlouhodobě investovat výrazné prostředky do původních formátů. Uvidíme, jak si v tomto směru povede nová televize A11.
Značka Náš region TV je mrtvá, ať žije A11… přibližně tak by šlo charakterizovat již druhý přerod projektu Regionálnítelevize.cz v průběhu posledních šesti měsíců. Značka, která na televizním trhu úspěšně působila 10 let, se nyní již podruhé za půl roku transformuje do nového projektu, a věří, že osloví diváky pestřejším obsahem než jen zpravodajským nebo magazínovým obsahem.Přiznám se, že mě osobně dost překvapil fakt, že televize Náš region TV po několika měsících znovu změní svůj název. I když mi značka Náš region TV přišla pro televizní vysílání dosti krkolomná, stále to bylo lepší než původní dlouhý název Regionálnítelevize.cz. Ale není mým cílem hodnotit značku. Jen musím přiznat, že finální název A11 TV mi dává ještě menší smysl než předchozí dvojí přejmenování.
Co může mít větší smysl, je nový program i obsah. Vedení stanice slibuje vysílat i akviziční, tedy koupené pořady. To znamená, že vedle vlastních regionální magazínu a zpráv se bude moci divák těšit i na filmy a seriály. Zatím příliš nevíme, nakolik budou tato díla atraktivní, a zda půjde v kontextu českého trhu o premiéry. Zřejmě půjde zčásti o francouzskou produkci, zčásti o americkou nebo evropskou. Z tohoto pohledu má nový majitel TV stanice poměrně dost možností, a určitě může oslovit část publika, která je do jisté míry unavená z programu tradičních komerčních televizí.
Stanice A11 totiž slibuje i vlastní zábavné pořady, a chce je vysílat každý večer. Zábavu kdysi ve velkém produkovala i skupina TV Barrandov, jenomže pak jejich produkci omezila. Z tohoto pohledu je určitě na trhu dost místa pro podobné pořady. Rovněž angažování známých osobností včetně Josefa Klímy nebo Jaroslava Duška působí jako dobrý tah.
Nová televizní značka tak může diváky svým obsahem zcela jistě překvapit, ovšem neměli bychom čekat zázraky. Osobně očekávám, že se tato stanice bude obsahově podobat již existujícím televizím typu Barrandov, RELAX, Mňam TV nebo někdejším značkám Metropol TV, Public či Pětka. Její výhodou bude vlastní obsah, o ten se však původně snažily všechny zmíněné značky.
Tyto stanice však mají nebo měly velmi náročnou pozici na trhu, jelikož si nemohou dovolit dlouhodobě investovat výrazné prostředky do původních formátů. A pokud se jim podaří vyprodukovat skutečně zajímavý pořad nebo talkshow, ten se posléze přesouvá na velké stanice. Jde o přirozený vývoj, s nímž nelze nic dělat, jen se mu přizpůsobit.
Uvidíme, jak si v tomto směru povede nová televize A11. Podle zatím odprezentovaných informací může nabídnout zajímavou programovou alternativu vůči zavedeným stanicím, nelze však od ní čekat zázraky.
Zahájení vysílání: Startuje nová televizní stanice A 11. Kde ji naladíte?