Comcast chce víc platících diváků streamingu, proto je láká na výraznou slevu
Manažeři streamingové služby Peacock se obávají výrazného odlivu diváků ke konkurenčním službám, proto se rozhodli nabídnout části stávajících i potenciálních klientů velmi výraznou slevu na ročním předplatném prémiového balíčku.
Před dvěma týdny jsme na TVKOMPAS.cz psali o tom, že americký mediální obr Comcast má problémy se svou streamingovou službou Peacock, a jeho vedení se nedávno rozhodlo zamezit volnému streamovaní svých pořadů. Každý, kdo chce sledovat obsah v platformě Peacock, si musí pořídit standardní předplatné. Bezplatné sledování s reklamou je tedy minulostí. Manažeři streamingové služby se však obávají výrazného odlivu diváků ke konkurenčním službám, proto se rozhodli nabídnout části stávajících i potenciálních klientů velmi výraznou slevu na ročním předplatném prémiového balíčku.Místo dosavadní ceny 4,99 dolarů měsíčně nebo 49,99 dolarů ročně plus daň, se v nové akci mohou diváci rozhodnout pro jednorazové roční předplatné za zvýhodněnou cenu 29,99 dolarů plus daň. Ve výsledku jde o slevu ve výši 41 procent oproti běžné roční ceně, a 50 procent oproti původní měsíční ceně. Vedení platformy tak může tímto způsobem udržet část předplatitelů, kteří by jinak přemýšleli o odchodu.
Služba Peacock totiž nepatří k tzv. „nepostradatelným streamingovým službám“, kam se v průzkumech řadí například Netflix nebo Disney+. Proto pokud se průměrný streamingový divák rozhoduje o zrušení některého z existujících předplatných, je velká šance, že odejde právě od Peacocku. Tomu se vedení snaží zabránit i za cenu výrazných slev pro existující klienty. Pro Comcast totiž není v současné době až tak klíčové přilákání nových krátkodobých předplatitelů ale především snaha o vytvoření komunity dlouhodobých loajálních diváků.
Comcast plánuje významné obohacení programové nabídky služby Peacock ve snahe zvrátit dosavadní ohromné ztráty, které se pohybují již nad dvěma miliardami amerických dolarů. Letos dokonce Comcast očekává další astronomickou ztrátu své služby, která by mohla přesáhnout až 3 miliardy dolarů za jediný rok! Proto došlo ke znatelnému omezení bezplatné nabídky této streamingové služby. Comcast se však nechce úplně vzdát velké skupiny „neplacených diváků“, proto jim zaslal možnost pořídit si službu Peacock skoro o polovinu levněji.
Související článek: Comcast revitalizuje streamingovou službu Peacock, letos očekává další obrovskou ztrátu