Další průzkum potvrdil trendy: většina diváků sleduje lineární televizi několik hodin denně
Vyplývá to z výsledků průzkumu realizovaného pro značku SES ASTRA. Zástupci této značky v průzkumu pochopitelně zjišťovali i její znalost na českém trhu. Značka se zapsala do povědomí diváků v České republice i díky přítomnosti satelitní služby Skylink.
Více než jeden přijímač v domácnosti má až 70 % Čechů, ještě v loňském roce jich bylo 68 %. Suverénně nejvíc vedou televizory, minimálně jeden má doma 98 % respondentů. 34 % využívá ke sledování televize notebook, zhruba každý pátý si ji pouští na počítači (22 %) nebo mobilním telefonu (21 %). Sledování TV obsahu na tabletech upřednostňuje pouze 13 % uživatelů.
Doporučujeme: Workshop satelitářů přinesl bohatou polemiku i překvapivé prohlášení šéfa Skylinku
„Notebook jako druhý přijímač využívají nejčastěji lidé ve věku 18–34 let, věková skupina 24–34 let oproti tomu nejvíce upřednostňuje chytré mobilní telefony. Klasickému počítači zase dávají častěji přednost muži než ženy. Přes všechny tyto změny je klasický velký televizor stále hlavním zábavným centrem pro celou rodinu,“ upřesňuje výsledky průzkumu Martin Ornass-Kubacki, viceprezident a regionální ředitel společnosti SES Video CEE.
Průzkum podle očekávání potvrdil, že satelity ASTRA se v tuzemsku zapsaly nejvíce do povědomí, zřejmě i díky přítomnosti platformy Skylink, která využívá satelit Astra na pozici 23,5 st. východně. Značku ASTRA jako svou odpověď uvedlo 49 procent účastníků průzkumu, což je zároveň 59 % těch, kteří sami satelitní signál přijímají.
„Na skutečnosti, že ASTRA je známá téměř mezi polovinou tuzemských televizních uživatelů, má významný podíl také Skylink, který je největší satelitní platformou u nás. Do 72 % českých domácností jej totiž dodává právě prostřednictvím družic ASTRA,“ uzavírá Martin Ornass-Kubacki.
Programové novinky – Jaro v České televizi: deset filmových premiér a originální hraná tvorba