Americký operátor DISH dosáhl významného vitězství v kauze přeskakování reklam
Platící diváci v USA v posledních letech masově přechází ke streamingovým službám, i kvůli tomu, že v běžném televizním vysílání je obtěžují reklamy. Ve snaze předejít dalšímu poklesu počtu diváků placené lineární televize se tak operátoři snaží, aby reklama diváky obtěžovala co nejméně. Na trhu se proto zrodil určitý kompromis, který umožňuje divákům přeskočit reklamy v pořadech, které byly vysílány před jedním a více dny.

Ilustrační foto, autorka Circe Denyer, fotobanka Pixabay.com
Paradoxně, v americkém sporu DISH vs. ClearPlay se neřešil fakt, že dochází k umožnění přeskakování reklam. Místo toho se řešil způsob, jakým je vše technicky řešeno. A společnost poskytující službu ClearPlay žalovala pay-tv operátora, protože se domnívala, že došlo k porušení jejího patentu v této oblasti.
Na rozdíl od českého trhu, v Americe již existuje dlouhodobá spolupráce největších komerčních televizí s pay-tv operátormi ohledně možnosti přeskakovat reklamy v televizním vysílání. Svědčí o tom i délka sporu operátora DISH Network se službou ClearPlay, kde se tento spor táhne již od roku 2014. Operátor DISH tuto funkcionalitu otevřeně nabízí u většiny pořadů významných televizních skupin. Zajímavé v této souvislosti je, že funkce přeskakování reklam je bez příplatků, a funguje i v satelitním vysílání. Divák však potřebuje set-top-box od operátora, který tuto funkci umožňuje. Set-top-box totiž automaticky nahrává pořady televizí vysílané v hlavním vysílacím čase, a určité ochranné lhůtě umožňuje reklamy automaticky přeskočit.
Přeskakování reklam je umožněno u většiny pořadů až 1 den po jejich odvysílání. Ve zpětném zhlédnutí se u těchto pořadů objeví emblém, který signalizuje, že lze obsah sledovat bez reklam. Následně divák může odložené pořady sledovat již přímo bez reklam, systém je totiž přeskočí automaticky.
Platící diváci v USA v posledních letech masově přechází ke streamingovým službám, i kvůli tomu, že v běžném televizním vysílání je obtěžují reklamy. Ve snaze předejít dalšímu poklesu počtu diváků placené lineární televize se tak operátoři snaží, aby reklama diváky obtěžovala co nejméně. Na trhu se proto zrodil určitý kompromis, který umožňuje divákům přeskočit reklamy v pořadech, které byly vysílány před jedním a více dny.
Další informace v angličtině:
DISH Get a Huge Win In Court & Won’t Have to Pay $469 Million in Damages
Zajímavost: Čtyři významné televizní služby v USA stále ještě podporují sledování TV stanic na herních konzolách