Konec jedné éry. Dvě významné sportovní televize v USA jsou v ohrožení
Fungování amerického televizního trhu se sportovními právy k profesionálním soutěžím NBA, NHL a MLB je velmi specifické, a základem je spolupráce s regionálními sportovními televizemi. Jejich role byla až doposud na trhu nezastupitelná. To se však postupně mění vzhledem k tomu, že do sportovního trhu ve větší míře pronikají technologičtí streamingoví giganti, kteří způsobují extrémní růst cen za sportovní práva.

Ilustrační foto Pixabay.com, autor Pexels
Právě značka FOX SportsNet byla do určité míry známá i evropským divákům, jelikož většina převzatých přenosů profesionálních soutěží NHL a NBA vysílaných v Evropě byla opatřena logem této kdysi nejvýznamnější skupiny sportovních televizí. FOX SportsNet byl skutečným pojmem, který bude mít čestné místo v historii amerického televizního trhu.
Tato značka je však i tak už několik let minulostí, jelikož s existující sítí FOX už nemá nic společného. I proto došlo po změnách majitelů ke změně značky na Bally Sports. Síť těchto televizí je však ohrožena, a v amerických médiích se už nějakou dobu objevují informace o hrozícím krachu. Důvodem je fakt, že cena sportovních práv strmě roste, a příjmy z reklamy a od pay-tv operátorů již nestačí k pokrytí provozních nákladů.
Nyní je situace taková, že mnoho menších i středně velkých operátorů placené v posledních letech vyřadilo regionální sportovní televize ze svých programových nabídek, jelikož nebyli schopni nebo ochotni platit stále vyšší cenu za tyto sportovní kanály. Sledovanost profesionálního sportu je sice v USA stabilní, ovšem postupně se zvětšuje rozdíl mezi nejpopulárnější soutěží NFL, a soutěžemi v basketbalu, baseballu nebo v hokeji. Zatímco liga amerického fotbalu je extrémně populární, jiné soutěže víceméně stagnují, alespoň pokud jde o zájem televizních společností o jejich zápasy.
Fungování amerického televizního trhu se sportovními právy k profesionálním soutěžím NBA, NHL a MLB je totiž velmi specifické, a základem je právě spolupráce s regionálními sportovními televizemi. Jejich role byla až doposud na trhu nezastupitelná. To se však postupně mění vzhledem k tomu, že do sportovního trhu ve větší míře pronikají technologičtí streamingoví giganti. A ti způsobují, že cena za práva stoupá rychleji než příjmy televizí z vysílání sportovních přenosů.
Pokud skutečně dojde k ukončení vysílání regionálních sportovních značek, diváci v mnoha oblastech budou bez sportovních přenosů svého oblíbeného týmu v klasické televizi. Jedinou možností pro ně bude předplatné on-line platforem, jelikož přenosy se z klasické televize stáhnou.
Profesionální soutěže NBA, NHL a MLB tak budou muset improvizovat, jelikož mohou přijít o několik významných vysílacích partnerů. Tím přijdou o garantované příjmy čítající několik miliard dolarů za rok. Část diváků si zřejmě zaplatí streaming přímo od svých klubů, ovšem je nepravděpodobné, že by příjmy ze streamingu vykompenzovaly ztráty, které vzniknou v důsledku ukončení vysílání regionálních sportovních televizí.
Profesionální soutěže NBA, NHL a MLB budou muset improvizovat, jelikož mohou přijít o několik významných vysílacích partnerů. Tím přijdou o garantované příjmy čítající několik miliard dolarů za rok. Je nepravděpodobné, že by příjmy ze streamingu vykompenzovaly ztráty, které vzniknou v důsledku ukončení vysílání regionálních sportovních televizí.