Průměrný divák prý využívá více než 11 streamingových služeb, včetně bezplatných
Streaming vděčí za svůj výrazný vzestup i faktu, že lidé postupně odcházejí od placených streamingových služeb a mění je za neplacené. Opakuje se tedy spotřebitelské chování z posledních let, kdy respondenti v USA ve snaze snížit náklady na placený obsah sledují televizní pořady sice i nadále v online prostředí, ovšem využívají k tomu bezplatné alternativy.
Na americkém trhu nyní probíhá poměrně zajímavý souboj streamingových platforem, které jsou neplacené, a dokonce nevyžadují ani registraci. Jde o tzv. FAST služby, kterým jsme se podrobně věnovali v samostatné analýze. Právě jejich přítomnost na americkém trhu pomáhá celému odvětví streamingu k lepším hodnotám sledovanosti.
Své nabídky FAST kanálů nyní mají již provozovatelé, kteří se původně zaměřovali výhradně na placený streaming. Díky tomu lze programy zdarma sledovat například na platformě Sling TV, která byla původně průkopníkem placené televize přes internet. Zajímavé ovšem je, že bezplatné platformy typu Pluto TV nevytvářejí placené nabídky lineárních programů, jen dávají divákům k dispozici některé tituly na vyžádání za poplatek.
Doporučená analýza: Co jsou to FAST kanály a jak fungují? Mohou být záchranou tradiční televize v streamingové éře?