Plaformy HBO Max a Discovery+ pokračují v růstu, stále jsou však ve ztrátě
Růstový trend platforem Discovery+ a HBO MAX je důvodem, proč se v nejbližších měsících zatím nedočkáme společné streamingové platformy obou značek, která byla původně avizovaná. Vedení mediální skupiny Warner Bros Discovery totiž nechce narušit zvyklosti existujících předplatitelů obou služeb. Dokud budou obě značky růst nezávisle na sobě, není důvod je integrovat pod jednu společnou platformu.
Pokud by vedení skupiny WBD nutilo platící diváky k přechodu na úplně novou službu, hrozilo by, že část lidí své předplatné jednoduše zruší, jelikož jim nebude nová služba dostatečně vyhovovat. U nové značky se totiž očekává alespoň určité mírné zdražení vzhledem k tomu, že nová značka nabídne divákům výrazně vyšší počet titulů díky obsahovému sloučení dvou různých služeb.
S tím samozřejmě souvisí fakt, že obě služby budou expandovat na nové trhy jen velmi pomalu. Pokud by vznikla společná nová značka, ta by se prakticky hned rozšířila na všechny trhy, kde dnes působí alespoň jedna ze dvou původních služeb.
Růst obou značek Discovery+ a HBO MAX je přece jen velmi dobrou zprávou pro vedení skupiny Warner Bros Discovery. Zvláště ve světle informací, že neustálý růst na vysoce konkurenčním globálním trhu rozhodně není samozřejmostí, o čem se přesvědčili zástupci konkurenčních platforem Netflix nebo Disney+.
Ani 96 milionů předplatitelů nestačí k dosažení zisku
Růst obou původních značek je ovšem přece jen velmi dobrou zprávou pro vedení skupiny WBD. Zvláště ve světle informací, že růst na vysoce konkurenčním globálním trhu rozhodně není samozřejmostí. V loňskom roce se například Netflix potýkal s poklesem platících uživatelů, a nyní se s podobným problémem potýká i platforma Disney+. Jediným negativem je fakt, že ani 96 milionů předplatitelů nestačí službám Discovery+ a HBO MAX k tomu, aby byly v zisku.
Jejich příjmy sice v roce 2022 činily celkem 2,45 miliardy dolarů, ovšem provozní náklady byly na úrovni 2,66 milionů dolarů. Sice je o výrazné zlepšení, jelikož za poslední rok se podařilo snížit ztrátu o půl miliardy dolarů. Je však otázkou, zda mohou streamingoví hráči v globální konkurenci fungovat dlouhodobě v černých číslech, zvláště když jim výrazně rostou náklady za původní i převzatý obsah.
Průměrný příjem na jednoho platícího uživatele – ukazatel ARPU – je totiž stále poměrně nízký a činí 10,88 dolarů měsíčně. Pro srovnání, průměrný etablovaný americký operátor placené televize má přibližně 7krát vyšší příjem na jednu platící domácnost.
Poznámka: Prémiový streaming zdarma s reklamou? Velcí hráči zjišťují, že to nefunguje
Názor: Reporty o počtech uživatelů streamingových služeb je potřeba brát s určitou rezervou